ما را دنبال کنید
علت یخ زدن وسایل داخل یخچال چیست؟
مسلما در حالت عادی نباید وسایل و مواد غذایی داخل یخچال یخ بزنند و تنها باید به میزان مشخصی خنک شوند. اما گاهی بروز مشکلاتی منجر به آن می شود که وسایل داخل یخچال نیز همچون مواد داخل فریزر یخ بزنند.

مسلما در حالت عادی نباید وسایل و مواد غذایی داخل یخچال یخ بزنند و تنها باید به میزان مشخصی خنک شوند. اما گاهی بروز مشکلاتی منجر به آن می شود که وسایل داخل یخچال نیز همچون مواد داخل فریزر یخ بزنند. یعنی مثلا بطری های داخل یخچال یا مواد غذایی و … یخ می زنند. یخ زدن وسایل داخل مشکل نسبتا رایجی است که بیشتر کاربران حتی برای یک بار آن را تجربه می کنند. تداوم این وضعیت نشان دهنده آن است که ایرادی در یکی از بخش ها و قطعات داخلی یخچال به وجود آمده است.

بنابراین شما باید هرچه زودتر در پی شناسایی دلایل و رفع مشکل باشید. ممکن است یکی از قطعات اعم از موتور، ترموستات یا … معیوب شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. این احتمال هم وجود دارد که مساله ساده تر از این حرف ها بوده و با اصلاح تنظیمات دما برطرف گردد. به هر ترتیب اگر به صورت مداوم شاهد یخ زدن وسایل داخل یخچال تان هستید، ادامه مطلب شما را با دلایل بروز این مشکل و روش های برطرف کردن آن آشنا می کند.

خرابی برد کنترل دما
خرابی برد کنترل دما هم می تواند منجر به یخ زدن وسایل داخل یخچال شود. این قطعه ولتاژ لازم کمپرسور و فن موتورها را تامین کند و اگر به هر دلیلی درست کار نکند، جریان ولتاژ بی ‌وقفه‌ به سیستم سردسازی ارسال می شود. در نتیجه فضای داخلی یخچال بیش از اندازه سرد می شود و مواد و وسایل داخل آن یخ می زنند. ترمیم یا تعویض برد کنترل دما باید توسط یک تعمیرکار ماهر و دوره دیده انجام شود تا بتوان نسبت به رفع مشکل مشکل یخ زدن وسایل اطمینان کامل داشت.

از کار افتادن ترموستات
ترموستات یکی از قطعات تاثیر گذار یخچال است که دمای بخش های مختلف این دستگاه را کنترل می کند. این قطعه ولتاژ را به کمپرسور، موتور فن تبخیرکننده و موتور فن چگالنده می رساند. اگر ترموستات یخچال شما درست کار نکند، وسایل داخل یخچال بیش از حد سرد شده و حتی یخ می زنند. برای عیب یابی یخچال در این شرایط باید چرخانه ترموستات را از کمترین مقدار تا بالاترین مقدار بچرخانید و به یک صدای کلیک دقت کنید. اگر چنین صدایی شنیده نشد بدین معناست که ترموستات خراب شده و نیاز به بررسی، تعمیر و گاها تعویض دارد.

یخچال صنعتی
یخچال صنعتی دارای انواع و مدل های متفاوتی است :